Friday, July 23, 2010

Balik Kampung

20 Julai 10....hari selasa kot..

Emm..ari tuh aku amik halfday sebab nak balik kampung..pastu sambung cuti 2 hari, sampai hari khamis..pertukaran ngan adik aku..adik aku balik kl, aku plak balik kedah, coz kene jage bapak aku..

Tapi bukan tu yang aku nak crite..tp aku nak cerita pengalaman perjalanan aku masa on da way balik kg..aku gerak dalam kul 2 petang naik kreta 'turbo' tang ekzos hehe..saje bertolak awal..malas nak sampai malam2 kat kg..biase lah kg, kot2 telanggar lembu kang payah plak..

dalam perjalanan tuh..selepas jer tol jalan duta aku follow lah blakang lori..aku bawak pelan jer..tetibe bleh plak batang shaft yang kat bawah lori tuh tercabut..nasib baik aku dah ajar kancil 660ex aku tu melompat..sempat gak aku mengelak..emm, lain kali ikat lah batang besi tuh dengan tali rafia..baru kuat..hehe

kejadian kedua plak, time tuh cuaca mendung, lum nak ujan lg..aku pun baru je melepasi satu kawasan rehat..ade lah bas dua tingkat tu, baru je bergerak nak teruskan perjalanan..bas konsortium melayu klang..aku ingat bas tu coz aku penah naik skali..tetibe dengar dentuman kuat, aku terus tengok site mirror..bleh plak bas dua tingkat yang cantik dan gagah perkasa langgar tiang lampu yang statik kat tepi jalan tuh..terpelanting tiang lampu tuh..terkejut aku..ish aku rase lah, pemandu bas tu lupe nak tutup zip seluar die, lepas pg tandas td..mase nak zip tu yang bas tak bleh control..mcm nie pun bleh jadi..hehehe..

lagi satu kejadian nie lg dahsyat..time tu ujan lebat lah..baru je lepas tol ipoh selatan..tengah aku melayan radio ade lah honda civic nie potong aku..takpelah klu die potong, sedangkan lori pun bleh potong aku..(betul2 slow nie)..dah lah potong bleh plak die bepusing depan kete aku sampai langgar penghadang jalan..kancil aku beraksi lagi lah..aku dah ajar die aura berhenti mengejut peringkat -8..'berkokok kancil aku ble brek..teruk honda tu..tp aku brentilah bg emergency signal..kesian kat die dok tengah jalan..pas die cakap ok..aku pun bla..

aku sampai umah kul 830 malam..memecahkan rekod ferrari acara marathon jarak jauh..hehehe..emm, kesimpulannye walaupun kite bawa pelan kete tu, tak semestinya kite slamat..ape-ape pun pandu berhati-hati dan jangan lupe tutup ZIP SELUAR..hehehe

1 comment: